ARRRG! FEJL![/cry]

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej Udvikleren. Jeg har i løbet af 12 uger arbejdet på et teknologi projekt omhandlende et alarmsystem. Jeg startede med omkring 300 fejl. Dem fik jeg ned på få fejl, men selvfølgelig kommer der nogle nye, når man retter nogle andre. Og da jeg skal aflevere imorgen, vil jeg lige høre om i hurtigt kunne læse koden igennem, samt kommentere hvad jeg skal gøre for at få den til at virke. Jeg er en begynder, så koden burde ikke være så advanceret for jer. Jeg er først rigtig blevet forvirret, da jeg skulle have opklaret nogle problemer med et objekt array. Fejlen kunne løses ved at lave to klasser, og det giver problemer i mine funktioner og variabler.
Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er compiler loggen:
Fold kodeboks ind/udKode 

22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor Sensor sensor?
Eksempel på funktion?

Det skal vel være Sensor Sensor så? Altså begge med stort?

Forresten. Hvad mener compileren med dette: error C2275: 'SensorList' : illegal use of this type as an expression

Og hvad med retuneringen skal den så ikke have det på? return Sensor(sensor.navn, sensor.rum......)??

Hmm. Fatter det nu. Er nede på 16 fejl.

Har ryddet lidt op i koden og er nede på 14 fejl. Nogle ændringer kan dog forårsage flere, så sender lige koden + loggen.
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i vil kigge på det en sidste gang.
- Søren Q

husk at alle steder hvor du skal bruge klassens variabler skal du bruge samme teknik som sidst.
og bare lav en tom constructor, en der ikke tager nogen parametre.

Er også gjort, men det giver en fejl, noget om default construcor. Prøv at læse det..

Jeg er nede på 7 fejl.
Nogle forslag til hvordan jeg klarer den her?
error C2512: 'Sensor' : no appropriate default constructor available

Jeg er nede på 7 fejl.
Nogle forslag til hvordan jeg klarer den her?
error C2512: 'Sensor' : no appropriate default constructor available

Den skal have parametre, så du kan ikke bare skrive:

Sensor sensor;

Du SKAL skrive:
Sensor sensor("et eller andet", "noget andet", 1, true, .....);

<< < 123 > >>
t